[O1] Zbyt niska (?) termeratura płynu chłodzącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Xatuw54
    Classic
    • 2011
    • 9

    [O1] Zbyt niska (?) termeratura płynu chłodzącego

    Moja dostała Ainol Aurora 7" z gwarancją pancerności myślałem że chińczyk nie wytrzyma ale trzyma sie dzielnie polecam tak jak koledzy mówia tablet ale z matrycą IPS i z ekranem pojemnościowym bo sa oporowe chińczyki. 7" jest idealne
  • Judykator
    Classic
    • 2010
    • 25

    #2
    [O1] Zbyt niska (?) termeratura płynu chłodzącego

    Jestem właścicielem ©koda Octavia Ambiente 1.9 TDI 66kw model year 2004, production number 863805
    Zazwyczaj jak sobie jadę wskaźnik temperatury płynu chłodzącego stoi sobie na 90 stopniach - przynajmniej
    po pewnym czasie od uruchomienia.
    Dziś sobie jechałem odcinek rzędu 40 km. I zaobserwowałem że podczas jazdy temperatura się wahała w granicach 50 (początek skali) a 80 stopni. I to nie tak że cały czas szła do góry. Mniej więcej w połowie drogi zjechała sobie z 75 do 50, chwilę postała i znów do góry. Nigdy nie dojechała do 90 stopni.
    I teraz pytanie - mam się czym martwić ? Żadnych innych dziwnych objawów nie zauważyłem. Czy takie zachowanie temperatury, w dodatku w tak gorący dzień (na zewnątrz 30 stopni) jest normalne i nie ma się czym niepokoić ? Klimatyzację miałem wyłaczoną, ale za to jechałem przy otwartym oknie.

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2009
      • 10918
      • Fiat

      #3
      Judykator,
      1. może termostat się przycina, ale faktycznie przy tej temperaturze by raczej doszło do 90, Chociaż to możliwe, bo jak jechałeś z tego co pisze spadło, a jak stałeś wzrosło (obwód cały czas otwarty - w wypadku awarii termostatu w czasie jazdy lepiej jest chłodzony przez wiaterek)
      2. Czujnik g62 - temperatura silnika, nie wywala Ci "Check engine" na desce?

      3. Chyba , że jest jeszcze jakiś czujnik odpowiadający tylko za wskażnik temp na szafie, ale tego to już nie wiem.

      Najlepsze rozwiązanie - podłączenie pod komputerek, będziesz wiedział czy czujnik czy termostat szlag trafił :wink:

      Komentarz

      • Judykator
        Classic
        • 2010
        • 25

        #4
        Zamieszczone przez sew1981
        Najlepsze rozwiązanie - podłączenie pod komputerek, będziesz wiedział czy czujnik czy termostat szlag trafił :wink:
        Ale czym mam rozumieć że na pewno się coś popsuło ? Check engine się nie zapaliło.

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2325
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Judykator, może być tak jak pisze sew1981, miałem podobny przypadek, przy takie temperaturze to nawet obie będąc cały czas w pełni otwarty to temperatura by doszła do 90stopni, u mnie powodem wprowadzania w błąd był czujnik temperatury w bloku silnika czyli G2/G62, są to 2 czujniki w jednej obudowie, G2 podaje informacje na licznik o temperaturze silnika a G62 do ECU w celu dobrania odpowiedniej dawki , jeżeli czujnik będzie konkretnie uszkodzony to dopiero wówczas komputer zasygnalizuje błąd.ok

          pozdro
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • Judykator
            Classic
            • 2010
            • 25

            #6
            Powiedzcie mi po prostu - mam się martwic czy nie ? - Laik jestem.

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2325
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              koszt czujnika jest niewielki, może ci ewentualnie więcej spalać.ok
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • Judykator
                Classic
                • 2010
                • 25

                #8
                Nadal nie wiem czy udawać się do mechanika czy nie

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2325
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  lepiej jedź i będziesz miał święty spokój, no chyba że czujesz się na siłach i przy odrobinie sprytu możesz wymienić sobie sam,na zimnym silniku, zakup czujnik i ewentualnie z litr płynu i wody destylowanej na ewentualną dolewkę ,bo może trochę wycieknąć no chyba że spuścisz płyn zaworkiem na dole chłodnicy po stronie kierowcy, przekręcasz go i odciągasz,ok
                  czujnik to zakupuj tylko i wyłącznie oryginał,bo z zamiennikami różnie bywa.ok


                  pozdro
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Zeby sprawdzic zachowanie czujnika G2/G62 nalezy wykonac odczyty VAG/VCDSem...

                    Na zimnym:
                    007 z modulu silnik
                    003 z modułu zegarów

                    i na gorącym silniku - to samo

                    Najlepiej wykonac logi i pokazać... wyjdzie co jest rąbniete czujnik czy swiruje termostat.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    Pracuję...